09 February 2013

SWEET & SOUR = FRIENDSHIPS.

assalamualaikum dan salam sejahtera.

lamanya lahai tak update blog kan..maklumlah..busy bersama pesakit..tettttt..haha

ok..back to title..( bila dah merapu,tajuk asal semua larikan.haha

SWEET + SOUR = FRIENDSHIPS

mul tak suka math tapi mul suka buat equation...haha..

well,mul kan suka meyamakan semua pekara dalam hidup mul dengan apa2 yang berkaitan..haha

ok..

mul kenal kawan yang mul rasa secure,rapat & serasi ni memang kat alam maya..well,orang gila facebook memey cam ni kan..haha

mula2 tak rapat mana pun.

bertegur pun hai,hoi..berbalas komen..

tak pernah terfikir pun akan rapat macam ni kan..hoho

honestly,lately ni mul terasa macam " tersasar jauh" dah..

hati ni kejap ok kejap tak ok.

ntahlah..sampailah..

sorang kawan mul kat fb ni inbox..

salam,kau ada pape masalah ke?

so,dari pertanyaan kat atas tu sampai ke hari ni kami menjadi rapat.

erm..demi untuk menghargai kebaikkan dia dan keihklasan dia berkawan..

( ikhlas tak boleh dikata tapi dapat dirasa.) 

mul pun buat kad untuk dia.

special card for him..tettt..haha

sekarang dah zaman it,tapi mul still guna cara bagi kad kan?

well..bagi mul..kad lagi "meaningfull"..hehe

ok..ni respon dia masa dah baca kad mul :

mul : kau kat ner nie? dah bace lom?

men : kat umah atas katil tengok kipas..huhu
  1. yana mekasih banyak2 sebab bagi yang warna wani tu.
  2. kau memang kreatif giler.
  3. err..kalau aku suka kau boleh tak? haha
  4. pinjam otak kau jap sebab kau ni banyak idea
  5. aku tak leh nak luah kan apa yang dalam isi hati aku ni.tak terkeluar dari kata2..cume aku boleh cakap..yana terima kasih banyak2 bagi kad yang bermakna tuk aku.Ape yang kau tulis tu insha'Allah aku akan balas
mul : haha..jangan berangan!
  1. same2 kasih ** ..tq2..pujian kau ni tinggi melangit bagi aku..haha
  2. tak nak2..aku sayang otak aku..lau kau pinjam dah aku tak ada idea nak pujuk or luah pape.haha
  3. aku sayang kawan2 yang datang dalam hidup aku n bagi makne dalam hidup aku..so,aku hargainya melalui kad..ngeh2..
  4. tak yah balas pun tak ape ..aku happy lau kau happy..ngeh3..
men : aku tak leh nak cakap pe dah..1st time dapat kad birthday.tq so much ok..huhuhu...mula2 
         aku bukak kan,nampak bnyk kertas karangan..dlm hati aku " malasnya nak karangan ni" 
         tapi bila aku teliti kau memang faham aku,aku suka point2..hehe..tapi kan,asal ati nurses
         kena tampal??ade orang tebuk erk..huhu

mul : aik? aku orang pertama meh? ho ho holicks satu! haha
         tak pe..orang gila math tak suka berjela..so,aku ringkaskan je.huhu..
         sebab hati aku pernah sakit.haha

men : yup..kau orang pertama selama aku hidup..sebab masing2 anta sms atau fb je..huhu
         nasib baik kau faham orang math,,hehe..semua orang pernah sakit ati..sendiri kena
         ubatkannye.

mul : he he he..tq2..sebenarnya aku dah biase jadi orang kedua..haha..tpi malam ni,cam nak 
        nangis bila kau cakap aku orang pertama..haha
        semua pernah sakit tpi since aku kenal kau kat fb,hati aku dah terubat..sebab tu ade tande
        plaster..dah sembuh...sebab tu happy je..tetttt...

men : jgn nanges..banjir hospital nt..penat "ibu" nak mop..hehe..ingat hati kita pada Allah
         saje bukan pada orang.

mul : haha..tak pe..aku leh mop sendiri..haha..Allah akan menghatntar seseorang tuk kita 
         berkenal dengan Allah..mcm Rasullullah menyebarkan Islam ke dunia ni..Tq **.
         Aku rase,lau aku tak kenal kau,aku dah hanyut.

men : salah tu..kalau aku tak de Allah pasti hantar yang lain tuk bantu hambaNya.
        kita sama2 mencari..hehe

mul : Hakikatnye..kau yang ade..haha..cam aku cakap..aku berkawan dengan semua tapi..
        keserasian itu susah nak cari.

tamat tentang kad nie..haha

sebenarnya..bukan pujian yang mul happy tapi penghargaan kwn mul terhadap kad tu yang buat mul happy.

dia bukan sekadar kawan biasa.

dia ada saat mul perlukan telinga dia tuk dengar semua luahan hati mul.

dia ada di saat tangan mul terasa nak menaip.

dia ada tuk menenangkan keadaan.

dia sentiasa senyum..

dia setiasa meyuruh muhasabah diri.

andai terleka..terasa tersasar..dia akan ingatkan tuk muhasabah.

dia pandu hidup mul tuk lebih berdikari sebenarnya.

tiada lagi tagisan malam yang sia2.

hanya tagisan malam yang penuh bermakna bersama penciptaNya..Allah..

bagi mul..dia layak di gelar S.A.H.A.B.A.T.

aku nak tuntut burger kampung dri kau.

tak kira..aku datang sana..kau mesti belanja aku makan!..haha..

p/s : aku tahu kau akan bace entri ni..khas untuk kau..semangat aku dah pulih,perasaan yang

 lama hilang pun dah kembali,kesabaran dah meningkat..hanya..senyuman saja menghias bibir.

tq so much pinjam semangat kau..maaf pulangkan lambat..sebab hati ni lambat sangat nak 

pulih..haha

the rest of my life..

tc..and may Allah blessing u..ameen..

jangan lupa buat medical check up..pesanan dari nurse kau..promise!.ngeh...


take a rest..

* liyana a.k.a yaya




No comments: