15 July 2011

hari pertama kat emergency department...

welcome to emergency department
red zone
hari pertama
x tau pape
selalunya aku belajar teori kat buku
sekali masuk area clinical
memang mencabar habis
memang gila ar

berhadapan pesakit yang perlukan rawatan dengan cepat
x sempat nak soal
semua buat keje masing2
kelam kabut
aku rasa cam ada kat dalam kem pelarian
hahaha

macam2 story aku buat kat dalam red zone
terlanggar dengan doktor sebab nak cari pampers
air terpancut kat aku sebab aku x tahu pili air tu bermasalah
habis aku kena gelak dgn student doktor tu
hampeh!

aku harap aku x jumpa dgn mamat tu lagi
buat aku malu sebendang je
dah lah MA tu buli aku ckup2
stf nurse tu mencabar aku punya kesabaran
memang gila ar hari pertama aku

mula2 aku rasa nak cabut
tapi bila fikir  balik
tanggungjawab aku
life aku
karier aku
memng gila lah

finally
i m do it my job my best
this is my life
i can feel that

dalam emergency
no perkataan kalau
jika
nanti
sebab
semua
ON THE SPORT

memang best..
orang mengharap pada kamu
dan..
kamu buat yang ter baik
tetapi,pesakit tidak sempat nak tahu kamu
nie lah namenya
baling batu sembunyi tangan
tolong orang dalam diam
baru best...

akhirnya..
aku memang suka kat red zone...

2 comments:

nur onie said...

ana..A&E hosp mne na?

Addin Liyana said...

HKL kak..last year akak kat HKL kan??
best x?
mesin ECG kat red zone cm ner??
hahhaha